Friday, November 04, 2011

MyTV : Anugerah Skrin 2011

Aduh2. Mula2 rasa malas nak tulis. Tapi makin lama tgk makin rasa nak mengata je. Hahaha. Itulah Anugerah Skrin 2011. Teruja nak tengok anugerah ni. Nak tau sapa menang, sapa kalah sbb aku ni memang suka layan drama n filem terutama drama2 yg tayang dalam slot cerekarama. Liputan pun bukan main banyak mengalahkan Festival Filem Malaysia hujung bulan ni. Tapi tahap teruja aku makin lama makin menurun plak bila tgk majlis anugerah yg seram sejuk je pada pandangan aku. Camne nak citer pun tak tau.

1. Opening act - Elecolxhot...elecoldxout..(tak reti plak aku nak eja nama kumpulan ni). Penampilan pemenang Showdown 2011 ni sepatutnya mendatangkan impak. Tapi hasilnya tidak. Setakat bunga api je yg shine. Step tariannya ok tapi persembahan pembukaan sepatutnya jadi lebih besar. Penonton nak sorak pun segan. Lepas tu keluar pulak Black dgn Lan. Nyanyi lagu Satu yg pernah dipopularkan SM Salim & Zainal Abidin. Ingat boleh dtgkan kesan meriah...tapi tetap rasanya tak sampai...kebosanan bermula.

2. Pengacara pun keluar - Ally Iskandar & Rozita Che Wan.
Rasanya macam tak serasi. Orang pun tak tau nak buat apa. Nak sorak ke nak keji. Sorg lawa sorg hensem. tapi pada aku didn't work out. Sorry. Ada plak sketsa sengal dengan Neelofa.

3. Anugerah - Lakon Layar Filem, Lakon TV & Videografi.
Filem dapat kat filem Aku Tak Bodoh. Best ke tak aku pun tak tau sbb aku pun tak tgk filem tu. Cuma kesian kat kawan sekolah aku Amir hafizi sbb tewas walaupun ada 2 filem dia bertanding. Hehe. Cuba lg otroman.
Drama plak...dua2 plak dapat kat drama Sanggul Beracun mengalahkan calon favorite aku Air mata NurSalina. Sedih2. Kedua2 drama ni aku suka...tapi vote ttp pada Eirma Fatima. Hehehe.

4. Persembahan - Najwa Latif, Awi Rafael n Nashrin.
Satu perkataan saja merumuskan...TAK BEST!!! eh...2 perkataan rupanya.

5. Anugerah - Program Hiburan Terbaik, Majalah Terbaik dgn apa ntah....
Pemenangnya aku dah lupa sbb tak popular...hahaha...tapi Buletin Utama la 4 sure...yg lebih aku ingat bila penyampai tu xdapat baca kat dia punya IPad...ntah rosak...ntah tak reti...aku pun xtau...terpaksa berlari org dr belakang hantar kad lain. Hehehe...

6. Anugerah - Pelakon Pembantu Lelaki & Wanita (Filem)
Wanita dapat kat pelakon filem Cun yg namanya aku tak tau...n sejauh mana terbaiknya aku pun tak tau sbb aku tak tgk filem tu. Lelaki plak dapat kat Sidek Husin dari filem karak. Pada aku biasa je lakonannya. Pelik jugak. Punya banyak filem lain bertanding...itu je yg paling baik. Kalau nak dibandingkan...hebat lagi lakonan Soffi Jikan n Adi Putra dalam KL Gangster. Tapi ntah nape xmasuk finalis.

7. Persembahan - Jac, Alyah n Shila Hamzah.
Apa relevannya nyanyikan lagu Anuar Zain. rasa2 macam tak sedap plak tu. Baik la nyanyi lagu2 soundtrack dari filem. Ada jgak kaitannya. Dah la si Alyah tu kemain singkat kainnya. Jac pun pandai pakai legging. Dye plak. Selendang atas kepala. molek sgt. Vokal biasa la mantap...tp mcm tak brp serasi jek.

8. Anugerah - Pelakon Pembantu Lelaki & Wanita (Drama)
Menyampah plak aku bila penyampai melebih2 wat drama atas pentas. Sikit2 dah la. Ni asyik2 keje kutuk mengutuk org atas pentas. Dh lapuk arr idea tuh. Wanita dapat kat Elfira Loy dlm Kum Kum. Pun boleh dipersoalkan. Sapa la jadi juri anugerah ni. Pelik aku. Lelaki plak dapat kat arwah Faizal Yusof.

Sampai tahap ni aku terus rasa malas nak tgk lg dah. Nak tengok maharaja lawak mega plak...lagi best...tapi kejap2 aku alih kot....sebab nak tau Salina aku menang ke tak....huhuh...

1 comment: